Kedves Gyerekek!
Ezen a héten a korábbihoz hasonlóan több feladatsort fogunk megoldani. Ezek nem
kapcsolódnak közvetlenül a tantárgyakhoz és ezért jegyet sem kaptok rá. Abban segítenek
Neked és a téged tanító tanáraidnak, hogy miben kellene fejlődnöd és milyen feladatokat
kellene gyakorolnod azért, hogy sikeresebb legyél az iskolában. Az osztályfőnököd az
eredményeidet meg fogja beszélni veled és a szüleiddel. A feladatok megoldásához nem kell
számítógépes ismeret és gyakorlat. Csak a tanári utasítást kell követned és akkor egyszerre és
gyorsan tudunk haladni. Ha valaki valamit nem ért, jelentkezzen!
Most mindenki indítsa el a tabletet/számítógépet, majd ezután az olvasáskészség tesztet!
Várjuk meg, hogy mindenkinél elinduljon a feladatlap, addig ne menjünk tovább!
Most mindenki írja be a nevét a vonal fölé a sor elejére. (vezeték-és keresztnév kell)
Az alatta lévő sorba írjátok be az osztályotok jelét. (Ha szükséges a felmérésvezető mondja
meg, hogy mit kell beírni, formátum pl.: 5. a)
A következő feladatnál a kattints kis háromszögre és a megjelent iskolákból válaszd ki az
iskolánk nevét!
(A felmérésvezető megvárja, hogy minden gyermek befejezze a feladatot.)
Eddig nagyon ügyesen dolgoztatok!
Most az első feladatot közösen fogjuk megoldani.
(A felmérésvezető felolvassa a feladatot, megbeszélik a megoldásokat.)
Mit látsz a képen?
Igen egy (fonott) kalácsot.
A kép felett felsoroltak négy szót, ezek a kalács, pofa, húsos, jól.
Minden szóról azt kell eldöntenünk, hogy „illik” a képhez, vagy „nem illik” a képhez.
Nézzük az első szót: kalács. Igen ez illik a képhez, mert a képen kalács látható, tehát az „illik”
szó alatt rákattintunk a kis szürke körre.
Nézzük a második szót: pofa. Illik, vagy nem illik a képhez? Igazatok van, nem illik a képhez,
tehát rákattintunk a „nem illik” oszlopban a karikára.
A harmadik szó a húsos. Természetesen a „nem illik” oszlopban lévő karikára kattintunk.
Az utolsó szó a „jól”. Ebben az esetben is a „nem illik” oszlopban lévő karikára kattintunk.
Minden sorban be kell jelölnünk egy kört!
Jól láthatod, hogy minden szó után jelöltük, hogy illik, vagy nem illik a képhez.
(A második példát hasonlóan beszéljük meg!)
Mindenki érti, hogy mi lesz a feladat?
Most a kezdési időhöz mindenki írja be (a felmérésvezető mondja meg a kezdés idejét. Pl. a
kettőspont elé írd azt, hogy 9, a kettőspont után írd azt, hogy 5)
Ha minden gyermek készen áll a feladatok megoldására, akkor a felmérésvezető
mondja:
Innentől kezdve mindenki önállóan dolgozik.
Figyelmesen olvasd el a szavakat, alaposan nézd meg a képet és jelöld, hogy illik-e a képhez a
megadott szó.
Igyekezz a feladatok megoldásával, mert számít az időtartam is.
Ha az utolsó feladatot is megoldottad, akkor kattints a "Küldés" gombra.
Jó munkát kívánok nektek!
Hasonló az eljárás a "Szóismeret" teszt előtt is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése