Írjátok le a füzetbe:
A Descartes féle derékszögű koordináta-rendszer Két egymásra merőleges számegyenes, amelyek az O pontban metszik egymást. A vízszintes tengelyt x tengelynek, a függőleges tengelyt y tengelynek nevezzük.
A koordináta tengelyek metszéspontját origónak nevezzük.
A koordináta-rendszerben minden pontot egy rendezett számpárral jellemezhetünk. A számpár első tagja megmutatja, hogy az origótól kiindulva hány egységet kell jobbra vagy balra lépnünk. Ha a számpár első tagja pozitív, akkor jobbra, ha negatív, akkor balra kell lépni. A rendezett számpár első tagját a pont első jelzőszámának, vagy első koordinátájának nevezzük.
A koordináta-rendszerben minden pontot egy rendezett számpárral jellemezhetünk. A számpár második tagja megmutatja, hogy az origótól kiindulva hány egységet kell fel vagy le lépnünk. Ha a számpár első tagja pozitív, akkor felfele, ha negatív, akkor lefele kell lépni. A rendezett számpár második tagját a pont második jelzőszámának, vagy második koordinátájának nevezzük.
http://tanulos.jatekok.sk/koordinata-rendszer-tanulos-jatek/
ha nem töltödne be jobb egérgomb ha számítógépről, laptopról vagy, az adobe flash engedélyezése..utána megjelenik egy kis ablak..engedélyezés/
Elöszőr mivel az első koordináta -1 ezért balra megyek egyet, a második koordináta -4 ezért lefele megyek négyet...
megnyomod a a feed gombot utána és a kis pók örül :)
adja a következő koordinátát..
A második játék:
Egy tengeralattjáró fedélzetén vagyunk, és ellenséges hajókra vadászunk.
A bal oldali panelen egy radar képét látod. A radaron egy ellenséges hadihajót keresünk, a radar érzékeli és megjeleníti a hadihajó helyzetét. A jobb oldali rajzlapon egy periszkópba nézünk bele.Olvasd le a hadihajó helyzetét megjelenítő pont koordinátáit!
Állítsd be a hadihajót jelző pont x koordinátáját a csúszkán!
Állítsd be a hadihajót jelző pont y koordinátáját a csúszkán!
Vedd tűz alá az ellenséges hajót!
a zöld pöttynél van az ellenséges hajó jobb oldalt a 0,0 koordináta felett a csúszkát elmozdítom vízszintes irányba 10ig majd a függőlegesnél:
és ez mind mind játék és feladat..de nem kell végig az összeset..csak lehetőség..
Pont koordinátáinak leolvasása: http://www.ntk.hu/segedletek/matek5/mat16.htm
Leolvesó http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_303_g_4_t_3.html?open=activities&from=category_g_4_t_3.html
Tájékozódása koordináta-rendszerben http://www.ntk.hu/segedletek/matek5/mat16.swf
Koordináták alapján pont berajzolása: Hová ültessük a káposztát ? http://www.umapalata.com/design_en/games/UPgameMUC.asp?file=UPgameMUC.swf
Kincskereső : Pontok érintésével juttasd el a hajót a kincses szigetre http://www.umapalata.com/design_en/games/AZartISO.asp?file=AZartISO.swf
Koordináta-rendszer http://altsuli.hu/matf/keretkoord2.html animáció is
Koordinátákkal megadott pon keresése http://altsuli.hu/matf/00peldak/koordr/koordfilm/keretkoordfilm.html
Pontokról a koordináták leolvasása http://mathsfirst.massey.ac.nz/Algebra/CoordSystems/Coordinates2D.htm
Koordináta-játékok http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_ftp/client_ftp/ks3/maths/coordinate_game/
Játék: Alien http://www.mathplayground.com/locate_aliens.html
Játék: Helyezd el a fiút az adott koordináták, jelzőszámok alapján http://www.mathplayground.com/spaceboyrescue.html
Hajó pontjainak koordinátái leolvasás http://www.ntk.hu/segedletek/matek5/mat38.swf
Koordináták alapján pont keresése http://www.primaryresources.co.uk/online/coordinates.swf
Ház koordinátáinak leolvasása http://www.shodor.org/interactivate/activities/GeneralCoordinates/
Hajó helyénak beazonosítása http://www.geogebratube.org/student/m21940
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése